piatok 31. júla 2015

Ovečka

Aj vy máte pocit, že háčkovanie pôsobí ako terapia na uponáhlané dni. Neviete sa odtrhnúť od háčika aj niekoľko hodín. "Ešte jeden riadok, ešte malý kúsoček!" a zrazu je váš výtvor na svete!   

Pre milovníkov zvieratiek som dnes pripravila rýchly návod na malú ovečku. Tá moja včera prešla obrovskú diaľku! Uháčkovala som ju mojej najlepšej kamarátke, ktorá sa včera presťahovala do Japonska. :0)





Budeme potrebovať :

Hladkú bavlnenú priadzu krémovej farby, chlpatú priadzu ružovej farby, čiernu bavlnku, háčik, ihlu, výplň do hračiek




Ako prvé uhačkujeme telo, ktorého priemer je zhruba okolo 7,5cm a dĺžku 9,5cm; potom hlavu kde 2/3 háčkujeme z bledej priadze a jednu tretinu z ružovej. Hlava má priemer 5cm a dĺžku 6cm. Telo aj hlavu vypcháme výplňou do hračiek. 
Pokračujeme nohami, každá má priemer zhruba okolo 1,5cm a dĺžku 7cm. Uši som robila nakoniec formou uháčkovania kruhu, kde som pri poslednom riadku uberala po každej strane jedno očko.


Ružovou priadzou prišijeme hlavu o telo.


Pridáme uši.

Prišijeme nohy, tak aby boli proporčne vyvážené s telom.


Čiernou bavlnkou vyšijeme oči a ak chceme pridáme niť na zavesenie. Ja som zvolila hlavu, možno by bol lepší chrbát aby sa ovečka neprevažovala na jednu stranu.


A sme hotoví! Ovečka je na svete. 


Tip :

Oči môžeme nahradiť gombíkmi alebo špecialnymi svorkami ktoré sa používajú na výrobu  plyšových hračiek. 
Ja na háčkovanie používam organický materiál, aby nedráždil pokožku a bol príjemný na dotyk. 
Táto ovečka je vyrobená z organickej bavlny a hodvábnej alpaky. 


Krásny dník vám želá


ZUZKA



   

1 komentár: