streda 5. augusta 2015

Z múzea módy

Pokračujem druhou časťou reportáže z malebného Anglického mestečka Bath. 
Určite si spomínate na Románske kúpele s termálnymi prameňmi, ktoré navštevovala aj samotná Jane Austin. 
Dnes sa presunieme severnejšie, kde sa v uliciach tohto mestečka ukrýva ďaľší neuveriteľný poklad. 
Múzeum módy!
Najprv som zaváhala, vravela som si : "ísť do múzea šiat a odevov s mojím drahým to bude šialenosť!" No mýlila som sa! Obidvaja sme boli vo svojom živle. Veď uvidíte na konci. :0)


Celkom nenápadná budova zvonka, 


vnútri pravý opak. Za sklom na figurínach samá nádhera!


Nájdete len málo kompletných šiat, ktoré sa nepoškodené zachovali zo 17steho storočia. Tieto sú jedny z nich.


Ako z rozprávky, nádherné ružové šaty s vlečkou ťahanou od pliec z  roku 1750.

Brokátovo hodvábne šaty z roku 1760. 


Šaty určené na návštevu kráľovského dvora. Tieto sú utkané z Francúzskeho hodvábu a brokátu, vyšívané zlatou priadzou. Na širokú sukňu bolo treba veľa naškrobených spodničiek, ktoré držali prútenné konštrukcie. Predstavte si niečo podobné ako prútenné koše prichytené na každom boku.


Trošku to odlahčíme jemnučkou čipkou večerných šiat z roku 1829.



Viete si predstaviť nosiť takéto Francúzske hodvábno saténové topánky z roku 1890? Vyzerajú pohodlne! čo poviete?


Svadobné oddelenie. Úžasná inšpirácia! Každé z týchto šiat si viem predstaviť oblečené na dnešnej modernej neveste!


Povestný klobúk z dielne Christiana Diora z roku 1950.


 No a samozrejme niečo aj zo súčastnosti. 

Večerné šaty od Versace, ktoré vyhrali titul šiat roka 2000.



Na konci prehliadky nás čakalo prekvapenie! Skúška dobových šiat! 
Do tých mojich mi museli pomáhať dvaja! Pod sukňou mám veľkú plátennú spodničku a pod spodničkou kruhovú konštrukciu. Šaty majú vzadu pevnú šnurovačku! Cítila som sa ako vo filme, ale pravdu povediac rifle nevimením za nič na svete! :0)


Dajte mi vedieť ako sa vám pačia moje cestovné reportáže. Veľmi sa poteším každej myšlienke a komentáru. 


Krásny zbytok dňa vám želá 


ZUZKA



   

2 komentáre:

  1. Na takú výstavu by som sa šla rada pozrieť aj ja. No škoda, že je to táááák ďaleko :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. waaaau, ten záver je super :) hneď by som si to vyskúšala :)
    a mimochodom, svedčí vám to! :)

    OdpovedaťOdstrániť